HTML

A jószándékkal kikövezett út

Mivel van, akinek semmi sem jó...

Friss topikok

  • Adriette: Szoknya? :) (2010.02.05. 20:11) Gyors jótanácsok terheseknek
  • Adriette: Én alig voltam 3 kg, (a párom úgyszintén) anyám nem mert megfürdetni, mert félt, hogy összetör... ... (2010.02.05. 20:11) Ígéret
  • Adriette: A kenguru és a kendő keveréke: http://neobaby.hu/index.php?&lap=xarukmut&xxazon=1601 Jópofa ez is.... (2010.02.05. 08:59) Die Woche
  • Adriette: Az operaénekes barátnőm szerint ilyenkor Mozart kell neki, és ettől még statisztikailag is intelli... (2010.02.05. 08:54) Hehh
  • pokolmegjoszandek: Hát én is. :( Nem tudom, miért jó a természetnek, hogy halálra rémíti az embert... Utoljára 2008 k... (2010.02.03. 15:45) Almok

Linkblog

2011.07.26. 12:43 pokolmegjoszandek

Angol és mezőgazdaság

Alapból nem vagyok tisztában a különböző zöldségek neveivel (pl a saláta - káposzta + ezek különböző variációi számomra ugyanazok, csak úgy, mint a petrezselyem - nem-is-tudom-mi-a-neve-az-a-zöld-leveles), de angolul már végképp nem igazodom el közöttük. Egy ideje ezért az egyik jó barátommal (google - képek) elkezdtem összerakni, mi micsoda, íme hát egy pár hasznos szó angolul - magyarul, képekkel illetve az én elnevezéseimmel.

Aubergine - padlizsán (az az izé, ami ilyen színről van elnevezve vagy na, van ilyen szín is)

Cabbage - fejes káposzta (káposzta... vagy saláta? tudod, amire így rátapadnak a levelek)

Savoy cabbage - kelkáposzta (kelkáposzta)

Lettuce - saláta (saláta... ami a tojásos nokedli mellett van)

Iceberg lettuce - jégsaláta (undok saláta, alattomos: kívülről káposzta, belülről saláta)

Cucumber - kígyóuborka (kígyóuborka)

Gherkin - uborka (kis csúnya uborka)

Courgette - cukkini (cukkini vagy patiszon?)

(szerintem ez tök úgy néz ki, mint a kígyóuborka, de mindegy)

White squash - patiszon, csillagtök (nem fogtam még ilyet, így meg sem nevezem, az)

Butternut squash - sütőtök (sütőtök)

Pumpkin - sütőtök (sütőtök)

Marrow - tök (tök)

Cauliflower - karfiol (karfiol vagy karalábé?, nem, karfiol)

(ezek a levelek... mint egy káposzta... pff... amúgy meg fúj)

Kohlrabi - karalábé (kalarábé)

(vesszek meg, ha ilyet láttam már itt... vagy lehet, hogy csak elfojtottam eddig, mert ezt is utálom, mint a karfiolt?)

Swede - sztaki szerint karórépa

(ilyet sem láttam még, mondjuk így kép alapján nem sokat veszítettem)

Turnip - kerekrépa, tarlórépa, fehérrépa (???? no comment)

Parnship - paszternák (zöldség)

Parsley - petrezselyem (zöldség)

Celery - zeller (petrezselyem?)

Jerusalem artichoke - csicsóka (HA-HA)

Artichoke - articsóka (articsóka)

Swiss chard - mángold (kezdek durvulni, tudom...)

Sorrel - sóska

Chickpea - csicseriborsó (én ezt ugyan meg nem nevezem)

Lentil - lencse (lencse, belőle készült főzelék a beton főzelék)

Split pea - sárgaborsó (őőőőőőő lencse - sárgaborsó?)

Asparagus - spárga (spárga)

Horseradish - torma (torma)

Chive - metélőhagyma (újhagyma)

Rájöttem ám amúgy, hogy nem vagyok nagyon hülye, mert ezek a zöldségek otthon sokszor másképp néznek ki, mint itt... Ez zavart meg. (Részben... A petrezselyem kérdés, a chive-leek-spring onion különbsége és a répa-affér még mindig sötét foltot képeznek az agyamban...)

És amiket álmomból ébresztve is tudok (angolul is meg hogy hogy néz ki):

  • tomato - paradicsom
  • sweet pepper - (kaliforniai) paprika
  • red pepper - fűszerpaprika
  • potato - krumpli
  • baby potato - újkrumpedli
  • sweet potato - édeskrumpli
  • onion - vöröshagyma
  • garlic - fokhagyma
  • leek - póréhagyma
  • chive - metélőhagyma
  • spring onion - újhagyma
  • red onion - lilahagyma (haha)
  • spinach - spenót
  • bean - bab
  • french bean - zöldbab
  • brussels sprout - kelbimbó
  • carrot - répa
  • radish - retek
  • beetroot - cékla
  • sweet corn - kukorica
  • broccoli - brokkoli
  • red cabbage - vöröskáposzta

Na. Egyéb zöldség?

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://pokolijoszandek.blog.hu/api/trackback/id/tr503393752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása